ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟΥ «ΒΙΩΣΙΜΗ ΠΟΛΗ»

Στο χώρο αυτό είναι αναρτημένο το εκπαιδευτικό υλικό που έχει παραχθεί από το ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου και το οποίο περιλαμβάνει δραστηριότητες που προτείνουμε να υλοποιηθούν από τις σχολικές ομάδες στο πλαίσιο του δικτύου.

Οι δραστηριότητες διαρθρώνονται σε τέσσερις φάσεις. Σε κάθε φάση επιθυμούμε όλες οι σχολικές ομάδες να υλοποιήσουν τουλάχιστον την κοινή βασική δραστηριότητα, να την αναρτήσουν στη διαδικτυακή πλατφόρμα επικοινωνίας edmodo και να σχολιάσουν τις αναρτήσεις των άλλων ομάδων. Οι υπόλοιπες προτεινόμενες δραστηριότητες μπορούν να βοηθήσουν για την πληρέστερη προσέγγιση του αντικειμένου της κάθε φάσης.

Επιπλέον περιλαμβάνονται κείμενα θεωρητικής υποστήριξης, οδηγίες για τους εκπαιδευτικούς, παιδαγωγικές προτάσεις  για τη λειτουργία της ομάδας, το ξεκίνημα της, τις διαδικασίες, το ρόλο του εκπαιδευτικού-εμψυχωτή, καθώς και πολλοί σύνδεσμοι από τους οποίους μπορείτε να αντλήσετε επιπλέον πληροφορίες και ιδέες για την υλοποίηση του προγράμματός σας.

Οι φάσεις του δικτύου

Α΄ Φάση: Εμείς και η γειτονιά μας!

Η εισαγωγή στο αστικό οικοσύστημα της πόλης με πρώτο επίπεδο τη γειτονιά. Σύνδεση των ήδη υπαρχουσών γνώσεων και εμπειριών των παιδιών με τις γνώσεις που θα ανακαλύψουν μέσα από δραστηριότητες  που θα συνδέουν το παρελθόν της πόλης με το παρόν της αλλά και με τις πρώτες παρατηρήσεις τους για το παρόν.

Β΄ Φάση: Γνωρίζουμε την πόλη μας

Η καταγραφή της ζωντανής, σύγχρονης πραγματικότητας της πόλης μέσα από ένα εκπαιδευτικό μονοπάτι το οποίο θα σχεδιαστεί περιλαμβάνοντας την γειτονιά ή μια σημαντική περιοχή της. Λειτουργούμε ως παρατηρητές της πόλης μας, παρατηρούμε, καταγράφουμε, θέτουμε ερωτήματα, πληροφορούμαστε, συζητούμε και διατυπώνουμε μια πρώτη ερμηνεία για την πραγματικότητα της πόλης μας. Ολα αυτά τα αποτυπώνουμε σε ένα μονοπάτι που μπορεί να είναι έντυπο αλλά και ηλκετρονικό!

Γ΄ Φάση: Γιατί έτσι και όχι αλλιώς; Κρίνω την πόλη μου

Γιατί είναι έτσι φτιαγμένη η πόλη μας και δεν είναι αλλιώς; Αν προσπαθήσετε να απαντήσετε σ” αυτό το ερώτημα, τότε θα διαπιστώσετε πως δεν μπορούμε παρά να στραφούμε πρώτα στους εαυτούς μας, έπειτα στους άλλους συμπολίτες μας, και τέλος στους θεσμικούς φορείς, οι οποίοι έχουν και το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης, αφού αυτοί σχεδιάζουν και υλοποιούν όσα διαμορφώνουν την εικόνα της πόλης μας, ασκώντας αυτοκριτική και κριτική.

Δ΄ Φάση: Ώρα για δράση!

Στο τέλος τι είναι αυτό που αξίζει να κάνουμε, αλλάζοντας σε κάτι την πραγματικότητα της πόλης μας; Στη φάση αυτή ως εν δυνάμει ενεργοί πολίτες συζητούμε, αποφασίζουμε, σχεδιάζουμε μια δράση και απευθυνόμστε σε όσους πιστεύουμε πως μπορούν να σταθούν συμπαραστάτες μας στο εργο αυτό. Στο Σύλλογο Γονέων, στο Δήμο, σε έναν πολιτιστικό σύλλογο της γειτονιάς μας; Αξιοποιούμε όσα μάθαμε στις προηγούμενες φάσεις και δρούμε καταγράφοντας όσα γίνονται. Αναρτούμε τέλος την καταγραφή αυτή για να την απολαύσουμε όλοι!

Biosimi poli - diktyo 

Το σύνολο του εκπαιδευτικού υλικού

σε ένα αρχείο μπορείτε να βρείτε εδώ.

 

Στο χώρο αυτό θα επιδιώξουμε επίσης να συμπεριλάβουμε εκπαιδευτικό υλικό για τις πόλεις και την αστική αειφορία και από άλλους φορείς (ΚΠΕ, Υπευθύνους ΠΕ/ΣΔ, ΜΚΟ κλπ).