Πρόσκληση συμμετοχής εκπαιδευτικών στην επιμορφωτική βιωματική συνάντηση: «Εργαστήριο οραματισμού για ένα κλιματικά ουδέτερο μέλλον» 18/4/2024

Written by gyfantis on . Posted in Νέα, Σεμινάρια, Σεμινάρια - Εργαστήρια, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Το Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (ΚΕΠΕΑ/πρώην ΚΠΕ) Ελευθερίου Κορδελιού, σε συνεργασία με τις Υπεύθυνες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης των Διευθύνσεων ΔΕ Ανατολικής και ΠΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης, θέλοντας να συμβάλει στον εμπλουτισμό των μεθοδολογικών εργαλείων των εκπαιδευτικών που ενδιαφέρονται για την Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία, την αγωγή του ενεργού πολίτη και την επιστήμη των πολιτών, υλοποιεί σειρά επιμορφωτικών συναντήσεων με τίτλο «Απογευματινά εργαστήρια για την εκπαίδευση του ενεργού πολίτη». Στις επιμορφωτικές αυτές συναντήσεις, παρουσιάζονται με την μορφή ολιγόωρων βιωματικών εργαστηρίων, συμμετοχικές μέθοδοι που μπορούν να εφαρμοστούν στο σχολείο, αλλά και ενδιαφέρουσες από μεθοδολογική άποψη πρωτοβουλίες από συλλογικότητες της πόλης μας στην κατεύθυνση της αειφορίας, με τις οποίες μπορούν να έρθουν σε επαφή οι μαθητές/τριες και οι πολίτες.  

  • Η τέταρτη συνάντηση – εργαστήριο θα γίνει την Πέμπτη 18 Απριλίου 2024, ώρες 17:30 -21:30, στον χώρο του ΚΕΠΕΑ/ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού, με θέμα: «Εργαστήριο οραματισμού για ένα κλιματικά ουδέτερο μέλλον».
  • Εμψυχώτριες του εργαστηρίου θα είναι η Δρ. Αντωνία Δαρδιώτη, Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης και η Ευαγγελία Δουβαντζή, εκπαιδευτικός 1ου Γυμνασίου Καλαμαριάς.
  • Σκοπός του Εργαστηρίου είναι να βοηθήσει τις/τους εκπαιδευτικούς να σχεδιάσουν το δικό τους εργαστήριο οραματισμού στο σχολείο,   συνδιαμορφώνοντας έτσι οράματα για ένα κλιματικά ουδέτερο μέλλον μαζί με τους μαθητές και τις μαθήτριές τους.

Περιγραφή: Με μία συμμετοχική διαδικασία, στην οποία λαμβάνονται υπόψη οι αντιλήψεις όλων, οι συμμετέχουσες/οντες απαντούν στα ερωτήματα: «Πώς θέλουμε να ζούμε στο μέλλον;» και «Πώς μπορούμε να φανταστούμε το μέλλον στο πλαίσιο της κλιματικής αλλαγής;», ιεραρχούν τις απαντήσεις τους και καλούνται να αναπτύξουν το δικό τους όραμα για ένα φιλικό προς το κλίμα μέλλον στο οποίο θα ήθελαν να ζήσουν.

Το Εργαστήριο Οραματισμού μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά για την επίτευξη ενός κοινού στόχου, τη διαμόρφωση θετικών προοπτικών για το μέλλον, την προαγωγή της δημιουργικής σκέψης και της ενεργής συμμετοχής σε δράση, που είναι ζητούμενο στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Ειδικά για τα σχολεία, μπορεί να ενταχθεί στο σχολικό τους πρόγραμμα και τα αποτελέσματά του να παρουσιαστούν σε σχολικές γιορτές και εκδηλώσεις. Τα οράματα των παιδιών μπορούν έτσι να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των θεσμών και να συμβάλουν σε έναν δημιουργικό μετασχηματισμό της εκπαιδευτικής και ευρύτερης κοινότητας του σχολείου.

Η μεθοδολογία του εργαστηρίου οραματισμού ακολουθήθηκε κατά την προετοιμασία των Γυμνασίων της Θεσσαλονίκης για τη συμμετοχή στο «Μαθητικό συνέδριο για τη μετάβαση σε ένα κλιματικά ουδέτερο μέλλον» τον Μάιο του 2023 στην Ελευσίνα-Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, https://pupilsconference.weebly.com/ ).

Όσες/οι εκπαιδευτικοί της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στο «Εργαστήριο οραματισμού για ένα κλιματικά ουδέτερο μέλλον» παρακαλούνται να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους συμπληρώνοντας τη φόρμα https://tinyurl.com/oramatismos μέχρι τις 25/3/2024.

Επισημαίνεται ότι:

α. Ο αριθμός των συμμετεχόντων θα είναι περιορισμένος (περίπου 30 άτομα)

β. Σε περίπτωση μεγάλου αριθμού συμμετοχών θα γίνει κλήρωση για την επιλογή των συμμετεχόντων.