Πρόσκληση για συμμετοχή σχολείων στα εκπαιδευτικά προγράμματα του ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου

Written by gyfantis on . Posted in Δράσεις, Νέα, ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου με την σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, προγραμματίζει την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την περίοδο Οκτώβριος – Δεκέμβριος 2019, για σχολικές ομάδες της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης.

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς που ενδιαφέρονται να να υλοποιήσουν με τους μαθητές τους ένα από τα παρακάτω εκπαιδευτικά προγράμματα να υποβάλλουν την αίτηση τους ηλεκτρονικά στη διεύθυνση https://tinyurl.com/Kpekordelio2019 μέχρι την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2019 στις Υπεύθυνες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.

Όλα τα προγράμματα του ΚΠΕ είναι ημερήσια και υλοποιούνται 8:30 – 13:00. Ο αριθμός των συμμετεχόντων μαθητών/τριών στο πρόγραμμα δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 30 άτομα.

Η ημερομηνία της επίσκεψης θα οριστεί σε συνεργασία με το ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου.

Τα προγράμματα που θα υλοποιηθούν ανά ηλικιακή βαθμίδα την παραπάνω περίοδο είναι συνοπτικά τα ακόλουθα:

α/α

Τίτλος Προγράμματος

 

Α/θμια

Β/θμια

Νήπια

Α

Β

Γ

Δ

Ε

Στ

Γυμνάσιο

Λύκειο

Α

Β

Γ

Α

Β

Γ

1

Το κλίμα αλλάζει! Εμείς;

 

 

 

 

 

X

X

X

X

X

X

X

X

2

Θεσσαλονίκη βιώσιμη πόλη

         

X

X

X

X

X

X

X

X

3

Ενεργός πολίτης στη γειτονιά μου, το Ελευθέριο

 

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

4

Ενεργός πολίτης στη γειτονιά μου, το Ντεπώ

       

 

X

X

X

X

X

X

X

X

5

Ενέργεια από τη φύση στην κοινωνία

 

 

 

 

 

X

X

X

X

X

 

 

 

6

Σκουπίδια για πέταμα; Όχι ευχαριστώ!

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

X

7

Λειψυδρία στη Νεροχώρα

X

X

X

X

X

X

X

 

 

 

 

 

 

Σύντομη περιγραφή των προγραμμάτων:

  1. Το κλίμα αλλάζει! Εμείς;

Κατάλληλο για μαθητές: Ε΄ & ΣΤ Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου.  

Χώρος υλοποίησης: Στο ΚΠΕ.

Περιγραφή: Μέσα από μια σειρά διαδοχικών δραστηριοτήτων που καλούν τον μαθητή σε ενεργή συμμετοχή, καλύπτονται ζητήματα που σχετίζονται με τα αίτια και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής καθώς και των τρόπων μετριασμού της και προετοιμασίας για την αντιμετώπισή της.

  1. Θεσσαλονίκη Βιώσιμη Πόλη

Κατάλληλο για μαθητές: Ε΄ & ΣΤ Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου  

Χώρος υλοποίησης: Μουσείο του Λευκού Πύργου και στους δρόμους και τις πλατείες του κέντρου της πόλης.

Περιγραφή: Στο Μουσείο του Λευκού Πύργου οι μαθητές γνωρίζουν βασικά στοιχεία για το παρελθόν της πόλης και τα συνδέουν με το σήμερα. Στη συνέχεια στη διάρκεια  μιας διαδρομής στη σημερινή πόλη παρατηρούν την καθημερινή ζωή μέσα από την κριτική ματιά του πολίτη που ενδιαφέρεται να βελτιώσει το περιβάλλον της πόλης του.

  1. Ενεργός πολίτης στη γειτονιά μου, το Ελευθέριο

Κατάλληλο για μαθητές: Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου

Χώρος υλοποίησης: Στο ΚΠΕ και στη γειτονιά του.

Περιγραφή: Αναδεικνύονται ζητήματα καθημερινότητας και ποιότητας ζωής στις γειτονιές που ζούμε και ο ρόλος των θεσμών και των πολίτων στην επιδίωξη της βελτίωσής τους. Θίγονται ζητήματα μετακίνησης, ελεύθερων χώρων, πρασίνου, προσβασιμότητας, καθαριότητας και των θεσμών που διαχειρίζονται τα θέματα αυτά. Αναζητούνται τα χαρακτηριστικά των βιώσιμων πόλεων και δράσεις για να τη βελτίωση της γειτονιάς.

  1. Ενεργός πολίτης στη γειτονιά μου το Ντεπώ

Κατάλληλο για μαθητές: Ε΄ & ΣΤ Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου

Χώρος υλοποίησης: Στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο και στην περιοχή του Ντεπώ.

Περιγραφή: Αναδεικνύονται ζητήματα καθημερινότητας και ποιότητας ζωής στις γειτονιές που ζούμε και ο ρόλος των θεσμών και των πολίτων στην επιδίωξη της βελτίωσής τους. Θίγονται ζητήματα μετακίνησης, ελεύθερων χώρων, πρασίνου, προσβασιμότητας, καθαριότητας, διατήρησης της ιστορικής κληρονομιάς και των  θεσμών που διαχειρίζονται τα θέματα αυτά. Αναζητούνται τα χαρακτηριστικά των βιώσιμων πόλεων και δράσεις για να τη βελτίωση της γειτονιάς.

  1. Ενέργεια από τη φύση στην κοινωνία

Κατάλληλο για μαθητές: Ε, ΣΤ Δημοτικού, Γυμνασίου

Χώρος υλοποίησης: στο  ΚΠΕ

Περιγραφή: Εξετάζεται η σχέση της κατανάλωσης ενέργειας με την καθημερινότητα, την ποιότητα ζωής, της παραγωγής και κατανάλωσης ενέργειας με τα μεγάλα περιβαλλοντικά προβλήματα του πλανήτη, αλλά και τις δυνατότητες που υπάρχουν σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που σχετίζονται με την παραγωγή και κατανάλωση ενέργειας, μέσω της εξοικονόμησης ενέργειας και της χρήσης των ανανεώσιμων πηγών της.

  1. Σκουπίδια για πέταμα; Όχι ευχαριστώ!

Κατάλληλο για μαθητές: Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου

Χώρος υλοποίησης: Στο ΚΠΕ και στη γειτονιά του.

Περιγραφή: Εξετάζεται η συμπεριφορά των πολιτών όσον αφορά τα απορρίμματά τους, οι επιπτώσεις της υπερκατανάλωσης, οι θεσμοί που διαχειρίζονται τα απορρίμματα και αναζητούνται οι τρόποι ατομικής και συλλογικής αλλαγής συμπεριφοράς για ένα περιβάλλον με λιγότερα σκουπίδια.  

  1. Λειψυδρία στη Νεροχώρα

Κατάλληλο για μαθητές: Νηπιαγωγείου, Δημοτικού

Χώρος υλοποίησης: Στο ΚΠΕ

Περιγραφή: Μέσα από μία δραματοποιημένη ιστορία δημιουργούνται συνθήκες προσομοίωσης της πραγματικότητας που δίνουν αφορμή για προβληματισμό σε θέματα χρήσης του νερού, φορέων που το διαχειρίζονται και ανάπτυξης αξιών για την χρήση του νερού.

 

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το περιεχόμενο και τον τρόπο υλοποίησης των προγραμμάτων μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου https://www.kpe-thess.gr/el/programs

Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί παρακαλούνται την ημέρα της επίσκεψης να έχουν μαζί τους κατάσταση του σχολείου υπογεγραμμένη από το Διευντή/ντρια του σχολείου με τα ονόματα των μαθητών και των εκπαιδευτικών που θα συμμετέχουν καθώς και την έγκριση μετακίνησης που έχουν για την επίσκεψη στο ΚΠΕ.

Σε περίπτωση που ο αριθμός των αιτήσεων είναι μεγάλος θα δοθεί προτεραιότητα σε μαθητικές ομάδες που δεν έχουν επισκεφθεί το ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου τα τελευταία 2 χρόνια με την ακόλουθη σειρά:

Α. του Δήμου Κορδελιού Ευόσμου

Β. των υπολοίπων δήμων της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης

Επισημαίνεται ότι θα ακολουθήσει και δεύτερη περίοδος υλοποίησης των προγραμμάτων, από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2020 μετά από της έκδοση της σχετικής εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Σας ευχόμαστε καλή και δημιουργική σχολική χρονιά!